to my dear Jilbabers @ Hijabers…

Posted: July 12, 2011 in Uncategorized

“don’t u want to be like her?? she’s so FASHIONISTA!!!”
hmm..
mengikut trend..sangat2 menyebabkan diri hanyut dengan arus fashion??

kebelakangan ni bnyk fashion2 baru yg ditampilkan..
esp JILBAB @ HIJAB..

tak kisahla u all nak pakai hijab macam mana pun..
yups…tak salah nk being stylish..
yang penting MENUTUP AURAT..

okay, ble dh masuk tajuk Menutup Aurat, ramai yg sepertinya keliru..
apa batas auratku??
hmm.pelik bin ajaib jugak klo diorg kata diorg tatau..
kat sekolah rendah pun dh ada ajar..
Aurat PEREMPUAN : semua kecuali muka dan telapak tangan..
rasanya smua dah tau kan? tapi adakah anda sudah amalkan??

sedih saya lihat..
mereka berjilbab, tapi singkat..
mereka berjilbab, tapi pakai baju lengan pendek..
mereka berjilbab tapi dada terserlah (tudung mini je, takpun sengaja dibelit tudung smp dada nmpk)..
mereka berjilbab, tapi pakai bj ketat..
and so on..

and one thing more..
kita bukan sekadar menutup aurat,tapi perlu memakai pakaian yang tidak menarik perhatian esp yg bukan mahram..
ni tak..pakai tudung, tapi..
berpakaian sume nak bling2..
warna baju klo blh 5 meter jauhnye dh blh cam..
pakai aksesoris lengkap..cincin, gelang *ting2,rantai..
hmm..

so, is dat memenuhi kehendak syariat dalam berpakaian??
are u a real muslimah?
are really wanna be a good muslimah??
think back my dear jilbabers @ hijabers..
show da world u r da good muslimah role model..^^

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s